понедельник, 13 апреля 2020 г.


Дистанційний тиждень - 13.04.2020



Народні рухливі ігри народів світу.


Завдання: знайти 5 рухливих ігр народів світу.


Народні ігри та забави для дітей - Мала Сторінка

8 комментариев:

  1. Мавпячі салки. Звичайні салки, але в них по-мавпячи водящий наслідує того, кого він переслідує. Якщо переслідуваний несподівано поскаче на одній нозі, або сяде навпочіпки, або пуститься в танок, що водить точно

    ОтветитьУдалить
  2. Мавпячі салки. Звичайні салки, але в них по-мавпячи водящий наслідує того, кого він переслідує. Якщо переслідуваний несподівано поскаче на одній нозі, або сяде навпочіпки, або пуститься в танок, що водить точно

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. повторює його рухи. Це дає переваги переслідуваному, і він користується цим, щоб не потрапити в руки того, що водить.
      Півень на сідалі. Гравці проводять дві паралельні лінії і вишиковуються на них. Посередині між лініями на одній нозі стоїть півень. Один з гравців прагне дістатися до протилежної лінії теж на одній нозі. Якщо півень наздожене його в дорозі, то, обхопивши один одного, вони прагнуть вивести один іншого з рівноваги. Якщо переможе бігун, він може продовжувати шлях; якщо переможе півень, то переможений стає півнем, і тепер водять двоє. Потім робить спробу новий гравець і т. д. Гра триває до тих пір, поки на лінії залишиться один гравець, який не став півнем. Він вважається переможцем.


      Салки по кругу. 15-20 гравців стають в круг, в потилицю один одному. По свистку ведучого гравці біжать по кругу. Кого наздожене той, що біжить ззаду, той вибуває з гри. По новому свистку гравці різко зупиняються, обертаються і біжать в інший бік, прагнучи наздогнати що біжить попереду.
      Перехресні салки. Дуже древній варіант англійських салок. Той, що водить переслідує гравця, який може звільнитися від переслідування, якщо інший гравець пробіжить між ним і водячим. Тоді той, що водить зобов'язаний бігти за гравцем, що перетнув його шлях.

      Ланцюгові салки. Гравець, якого наздогнали, бере переслідувач за руку і біжить разом з ним далі. Засалений також приєднується до ланцюга і т. д. До кінця гри біжить цілий ланцюг, прагнучи захопити гравців, що залишилися. Утрудняє гру те, що нового гравця може упіймати лише остання ланка ланцюга

      Удалить
  3. Камінь, ножиці і папір
    У грі беруть участь двоє або четверо. Ця гра - попередниця багатьох сучасних ігор з кістками. Для неї потрібна картонна дошка, приблизно така, як для шахів, розділена на клітини. На деяких клітинах дані різні вказівки. Стрілки на полях ведуть від зовнішнього кута до центру, тобто до "будинку". Учасники повинні пройти по дошці шашками, що відрізняються за кольором. За допомогою шестигранної кістки або гуртка, зробленого з товстого картону, розділеного на шість рівних секторів, помічених цифрами від одиниці до шестірки, визначають, скільки можна пройти клітин
    У центрі гуртка зміцнюють стрілку на шпильці або стержні, який крутять обома руками. На яку цифру покаже стрілка, стільки клітин може пройти гравець. Але спочатку жеребкуванням розігрується право на перший хід. Учасники змагаються в Ян-кен-поні. Роблять це так:
    Два гравці стають один проти одного, заклавши руки на спину. Одночасно вони хором вимовляють: "Ян-кен-пон"! При вимові останнього складу кожен простягає вперед руку, зображуючи рукою камінь, ножиці або папір. (Ці три предмети і означають слова ян-кен-пон). Стислий кулак - камінь, розкрита долоня - папір, розставлені середній і вказівний пальці - ножиці. Камінь перемагає ножиці, оскільки може зробити щербини. Ножиці перемагають папір, тому що можуть її розрізати. Папір перемагає камінь, оскільки в неї можна обернути камінь, можна його туди заховати. Отже, перемагає той, хто "сильніший", хто вибрав "сильніший" предмет. (Якщо гра ведеться не на рахунок, то програвший отримує покарання. Той, що виграв може дуже клацнути свого супротивника по витягнутій і поверненій вниз долоні. )


    Після того, як визначать, чий перший хід, кидають кістку, і гравець просувається на стільки клітин, скільки випало на кістки. Якщо він потрапить на клітину, де щось написане, він повинен виконати цю вказівку: заспівати пісеньку або пересунутися вперед на чотири клітини, пропустити один хід або повернутися на старт. Якщо він потрапить на клітину, де написано "Кидай знову"!, він може поза чергою зробити ще один кидок. Хто швидше дістанеться до "будинку", той виграв.

    ОтветитьУдалить
  4. ВІДГАДАЙ,ЩО МИ РОБИМО
    Мета: активізувати знання дітей про види роботи дорослих,професії;розвивати уяву,рухову активність,образне мислення;виховувати патріотичні почуття на основі знайомства дитини з народними рухливими іграми,їхнім національним колоритом;дружні взаємини,позитивне ставлення до народних ігор.
    ХІД ГРИ:
    За допомогою лічилки або за бажанням діти діляться на дві команди.Одна команда домовляється про те,яку роботу чи професію вони будуть показувати рухами,не вимовляючи жодного звука.
    Завдання другої команди — назвати,що показують їм друзі.Потім команди міняються ролями.
    Примітка.Гра проводиться, поки дітям цікаво.Вихователь може корегувати рухи дітей відповідно до обраної професії.

    ЧАКЛУН
    Мета: вправляти дітей у спритності,у швидкості бігу;виховувати патріотичні почуття на основі знайомства дитини з народними рухливими іграми,їхнім національним колоритом;чесність,інтерес до народних ігор.
    ХІД ГРИ:
    За допомогою лічилки обирають ≪чаклуна≫.
    За горами,за лісами
    cтоїть бочка з пирогами.
    Раз,два,три —
    а чаклуном будеш ти!
    Раз,два,три!
    Раз,два,три!
    Біжимо ми як вітри,
    А чаклуном будеш ти!
    Чаклун наздоганяє дітей.Кого наздожене й торкнеться,той≪зачаклований≫.≪Зачаклований≫ завмирає на місці.Інші діти намагаються доторкнутися до нього — ≪розчаклувати≫,а чаклун пильнує його та намагається ≪зачаклувати≫ інших.Гра закінчується,якщо ≪зачаклована≫ більшість дітей або ≪чаклун≫ дуже стомився.

    ПІДЖМУРКИ
    ХІД ГРИ:
    За допомогою лічилки обирають водія,зав'язують йому очі хустинкою,виводять на середину кімнати і звертаються до нього з такими словами:
    - Водій,водій!На чому стоїш?
    - На бочці.
    - Що в бочці?
    - Квас!
    - Лови курей,та не нас.
    Водій починає ловити і той,кого він спіймає,стає на його місце.Гра продовжується.

    БУЗЬКИ
    ХІД ГРИ:
    Кожен учасник гри креслить собі коло діаметром 1м (можна використовувати гімнастичні обручі).Це «гніздо»,в якому необхідно стояти на одній нозі.Вихователь промовляє: «Бузьки полетіли!».Всі гравці бігають по майданчику,махаючи «крилами».Потім вихователь забирає одне «гніздо» й говорить: «Бузьки прилетіли!».Кожен гравець повинен зайняти будь-яке «гніздо» і стояти в ньому на одній нозі.Учасники,які залишаться без «гнізда» або ж не встоять на одній нозі,із гри вибувають.

    ЛЕТІЛИ,ЛЕТІЛИ
    ХІД ГРИ:
    Усі гравці шикуються в одну шеренгу.Керівник гри називає предмети,які літають і не літають,одночасно піднімаючи вгору руки.А гравці повинні піднімати руки лише при називанні предметів,що літають.Для активізації уваги краще виголошувати ритмічні,заримовані словосполуки: «Летіли, летіли - ворони летіли,летіли,летіли - палиці летіли» і так далі.Той,хто припустився помилки,робить крок назад.

    ОтветитьУдалить
  5. «Сліпа баба»

    Хід гри: Ведучому зав'язують очі хустиною. Всі гравці стають навколо ведучого, а він промовляє: «Один, два, три – лови!». Після цього із зав'язаними очима намагається впіймати когось із гравців. Учасники можуть виказувати себе, плескаючи у долоні, але мають тікати, щоб їх не зловили. Той, кого буде спіймано, стає ведучим.

    «Явір-яворові люди»

    Хід гри: Обирають двох ведучих. Вони мають домовитись між собою так, щоб інші учасники гри не чули, хто з них є березою, а хто явором.

    Взявшись за руки, ведучі утворюють ворота, через які мають пробігти всі учасники гри, приспівуючи на гуцульський мотив: «Явір – яворові люди, що ви тут робите. Будуть гості на помості, а ви проходите». По закінченні пісні ведучі опускають руки, нібито закриваючи ворота. Того, хто опинився перед воротами, запитують: «До кого йдеш – до дуба чи до берези?». Він має зробити вибір та стати у відповідну команду.

    Після цього ведучі знову домовляються про назви своїх команд. І так доти, поки не переберуть всіх учасників гри. Після цього починається змагання з перетягування канату.

    «Сірий вовк»

    Хід гри: З учасників обирають того, хто буде «сірим вовком». Він присідає на стілець чи пеньочок, підперши рукою щоку, вдаючи з себе сумного та зовсім не страшного. Усі учасники потроху підходять до «вовка», вдаючи, що рвуть траву і приспівують:

    І рву, і рву горішечки,

    Не боюсь вовка й трішечки!

    Діти махають руками і наче дражнять «вовка», після цього він підхоплюється – і навздогін! Той, кого буде спіймано, стає новим ведучим.

    «Горю-дуб»

    Хід гри: Серед учасників обирають ведучого – «горю-дуба». Усі діти стають по двоє, пара за парою.

    «Горю-дуб» співає:

    Горю, горю, палаю

    Кого схочу, спіймаю

    Раз, два, три! Біжіть!

    Після цього кожна пара має, розірвавши руки, оббігти його з двох боків так, щоб «горю-дуб» не спіймав жодного учасника з пари, і вони знову могли взялися за руки.

    Якщо «горю-дуб» когось спіймає, то утворює з ним пару та стає до всіх, а той, хто залишився без пари, стає на його місце.

    «Мовчанка»

    Щоб трохи заспокоїти дітей, які розшумілися, запропонуйте зіграти в цю гру.

    Хід гри: Ведучий читає віршик, після цього всі замовкають. Його завдання – розсмішити когось із гравців чи змусити заговорити. Хто перший порушить мовчанку, той і програв.

    Їду додому

    На зелену солому.

    На тій соломі

    Сидить жаба.

    Хто пискне,

    Той жабу хлисне,

    Мені можна говорити

    Сто раз,

    А іншому – ані раз.

    «Бій півнів»

    Хід гри: На землі/підлозі малюють коло діаметром 2 м. Гравці об'єднуються у 2 команди, які утворюють кожна своє півколо.

    Кожен капітан обирає зі своєї команди по 1 учаснику. Обидва гравці стають у коло один навпроти одного. Вони мають стати на одну ногу (другу підняти) та покласти руки за спину.

    За сигналом ведучого «півні» починають виштовхувати один одного з кола, штовхаючись плечима чи тулубом. Завдання кожного з них – не лише виштовхати суперника, але й самому не стати на дві ноги, втримати рівновагу, не витягуючи руки із-за спини. Той, кому це вдається, стає переможцем двобою та отримує для своєї команди 1 очко.

    Гра триває доти, поки всі не побувають у ролі півнів. Виграє команда, гравці якої більше разів були переможцями.
    Новікова Світлана

    ОтветитьУдалить