понедельник, 6 апреля 2020 г.

Дистанційний тиждень - 06.04.2020

Підбір рухливих ігор для дітей старшого дошкільного віку.(5 шт)
Відповіді на завдання залишаємо в коментарях.





Рухливі ігри під час проведення занять в групі продовженого дня ...

13 комментариев:

  1. НЕ СПИ, НЕ ПОЗІХАЙ!

    Мета: виховувати увагу, кмітливість, швидку реакцію. Матеріал: довгий мотузок, кінці якого зв’язані між собою. Хід гри Обирається ведучий. Гравці утворюють коло, тримаючи мотуз­ку обома руками зверху. Ведучий ходить по колу, вимовляючи слова: «Не спи, не позіхай, руки швидко прибирай!» і намагається торкнутися рук одного з гравців. Завдання гравців: вчасно при­брати руки, відпустивши мотузку. Під час гри мотузка не повинна падати на землю, адже щойно відходить ведучий, гравець, якого він хотів квацнути, одразу ж бере мотузку. Той, кого ведучий торкнувся, міняється з ним ролями.

    ВУСАТИЙ СОМ

    Мета: удосконалювати навички бігу; виховувати увагу, швид­ку реакцію на сигнал. Хід гри На землі вихователь креслить лінію — це «берег», з одного боку «суша», з другого — «вода». За допомогою лічилки обира­ють ведучого — це «сом». «Сом» живе у воді на відстані 4–5 м від «берега». Решта гравців стоїть там же, але на відстані 1,5–2 м, повернувшись обличчям до «берега», і вимовляють слова: Під камінням сом не спить, Сом вусами ворушить. Рибки, рибки, не чекайте, Всі на берег випливайте! Після цих слів «рибки» тікають від «сома», а він намагається їх зловити. «Сом» не повинен виходити за лінію «берега». Спій­мані у «воді» «рибки» залишають гру. Гра повторюється.

    ПЛІТ

    Мета: удосконалювати навички ходьби та бігу; розвивати вмін­ня узгоджувати свої рухи з рухами інших. Матеріал: музичний супровід — повільна і швидка музика. Хід гри Гравці стоять шеренгами біля чотирьох стін майданчика, узяв­шись за руки. Починає звучати повільна музика, усі шеренги схо­дяться у центрі та кланяються одна одній. Потім звучить швидка музика, і всі діти починають танцювати. Щойно музика замовкає, усі учасники повинні повернутися на місця в свої шеренги. Ше­ренга, яка вишикується першою, виграє.

    КВАЧ

    Мета: удосконалювати навички швидкого бігу; розвивати швидкість і спритність.

    Хід гри

    Діти стоять у різних кінцях майданчика. Одну дитину оби­рають «квачем», їй дають до рук кольорову стрічку, і вона стає посередині майданчика. Вихователь Квачик, квачик, раз, два, три, Швидше ти дітей лови! «Квач» намагається когось догнати (квацнути). Той, кого він квацнув, відходить убік. Гра завершується, якщо «квач» зло­вить трьох-чотирьох дітей (за домовленістю). Потім вихователь призначає «квачем» найспритнішу дитину, яку жодного разу не спіймали. Рекомендації до гри Спійманим уважається той, кого «квач» квацнув, він відхо­дить убік. Якщо «квач» протягом 30–40 с не може нікого квац­нути, то необхідно призначити іншу дитину.

    «Квач, бери стрічку!»

    У грі можуть брати участь кілька ведучих. Для гри необхідні різнокольорові стрічки з тканини або паперу. Кожний із гравців закладає свою стрічку за комір. У ведучих стрічки відсутні, тому їх завдання — наздогнати гравця, схопити його стрічку й закласти її собі за комір. Якщо це йому вдається, тоді він стає гравцем, а той, хто втратив стрічку,— ведучим.

    ОтветитьУдалить
  2. Рухлива гра Мишоловка (старша група)
    Завдання: Розвивати у дітей витримку, вміння узгоджувати рухи зі словами, спритність. Вправлятися з бігу, присідання, шикуванні в коло, ходьбі по колу. Сприяти розвитку мовлення.

    Опис: Гравці діляться на 2 нерівні групи. Менша, утворює коло – мишоловку. Решта – миші, вони знаходяться поза колом. Гравці, які зображують мишоловку беруться за руки і починають ходити вздовж кола, примовляючи «Ох як миші остогидли, все поїли, всім набридли. Стережіться же сіреньки, доберемося до вас, ось поставим мишоловку – переловимо всіх враз». Діти зупиняються і піднімають зчеплені руки вгору, утворюючи ворота. Миші вбігають в мишоловку і вибігають з неї, за командою вихователя «Хлоп» діти, які стоять вздовж кола, опускають руки і присідають – мишоловка зачинилися. Гравці, які не встигли вибігти з кола, вважаються спійманими. Заскочені миші переходять в коло і збільшують розмір мишоловки. Коли більша частина мишей спіймана, діти міняються ролями.

    Правила: Опускати зчеплені руки за командою «хлоп». Після того, як мишоловка зачинилися, не можна підлазити під руки

    Варіанти: Якщо в групі багато дітей, то можна організувати дві мишоловки і діти будуть бігати у двох.

    ОтветитьУдалить
  3. Рухлива гра Знайди м'яч (старша група)
    Завдання: Розвивати у дітей спостережливість, спритність.

    Опис: Усі гравці стають в коло впритул, обличчям до центру. Один гравець стає в центр, це ведучій. Гравці тримають руки за спиною. Одному дають в руки м'яч. Діти починають передавати м'яч один одному за спиною. Ведучий намагається вгадати, у кого м'яч. Він може попрохати кожного з гравців показати свої руки, сказавши «руки». Гравець простягає обидві руки вперед, долонями догори. Той, у кого опинився м'яч або хто випустив його, стає в центр, а ведучий на його місце.

    Правила: М'яч передають в будь-якому напрямку. М'яч передають тільки сусідові. Не можна передавати м'яч після вимоги ведучого показати руки.

    Варіанти: Ввести в гру два м'ячі. Збільшити число ведучих. Тому у кого опинився м'яч дати завдання: пострибати, потанцювати тощо.

    Два мороза (для дітей старшої групи)
    Гра для дітей старшого вікуЗавдання: Розвивати у дітей гальмування, вміння діяти за сигналом (за словом). Вправлятися з бігу з вивертаннями, в лові. Сприяти розвитку мовлення.

    Опис: На протилежних сторонах майданчика позначаються лініями два будинки. Гравці розташовуються з одного боку майданчика. Вихователь виділяє двох ведучих, які стають посеред майданчика між будинками, обличчям до дітей. Це Мороз Червоний Ніс і Мороз Синій Ніс. За сигналом вихователя «Починайте», обидва Морози кажуть: «Ми два брата молоді, посохи в нас золоті. Я - Мороз Червоний Ніс. Я - Мороз Синій Ніс. Хто із вас наважиться, побігати-розважиться?» Всі гравці відповідають: «Не боїмося ми загроз і не страшний нам мороз» і перебігають до будинку на протилежному боці майданчика, а Морози намагаються їх заморозити, тобто торкнутися рукою. Заморожені зупиняються там, де їх захопив мороз і так стоять до закінчення перебіжки всіх інших. Заморожених підраховують, після чого вони приєднуються до граючих.

    Правила: Гравці можуть вибігати з будинку тільки після слова «мороз». Хто вибіжить раніше і хто залишиться в будинку, вважаються замороженими. Той, кого торкнувся Мороз, негайно зупиняється. Тікати можна тільки вперед, але не назад і не за межі майданчика.

    Варіанти: За однією рисою перебувають діти Синього Мороза, за іншою діти Червоного. На сигнал «сині», біжать сині, а Червоний Мороз їх ловить і навпаки. Хто більше зловить.

    Рухлива гра Карусель (старша група)
    Завдання: Розвивати у дітей ритмічність рухів і вміння узгоджувати їх зі словами. Вправлятися з бігу, з ходьби по колу і з шикування в коло.

    Опис: Гравці утворюють коло. Вихователь дає дітям мотузку, кінці якої зв'язані. Діти, взявшись правою рукою за мотузку, повертаються ліворуч і промовляють вірша: «Ой веселі, ой веселі, закрутились каруселі. Кружляємо, кружляємо, біжим, біжим, звертаємо». Згідно тексту вірша діти йдуть вздовж кола, спочатку повільно, потім швидше, потім біжать. Під час бігу вихователь промовляє: «кру-жля-є-мо». Діти біжать двічі вздовж кола, вихователь змінює напрямок руху, кажучи: «Поворот». Гравці повертаються, швидко перехоплюючи шнур лівою рукою і біжать в інший бік. Потім вихователь продовжує разом з дітьми: «Тихо, тихо, не швидіть, карусель ви зупиніть. Раз, два, раз, два, ось і закінчилась гра!». Руху каруселі стає повільнішим. Після слів «ось і закінчилась гра» діти опускають мотузку на землю і розходяться.

    Правила: Займати місця на каруселі можна тільки за командою. Робити рухи треба згідно тексту, дотримуючись ритму.

    Варіанти: Кожен має зайняти своє місце. Шнур покласти на підлогу, бігаючи вздовж кола за ним.

    ОтветитьУдалить
  4. Вгадай,кого зловили. Мета.Розвивати спостережлевість. активність, ініциативу,Вправляти з бігу, стрибків, Ми вевелі хлопці, Мета.Розвивати у дітей вміння виконувати рухи за словесним сигналом.Вправляти з бігу певним напрямком з вивертанням.Сприяти розвитку мовлення. Стадо і вовк. Мета.Розвивати вміння виконувати рухи за сигналом.Вправляти з ходьби та швидкого бігу. Гуси-лебеді. Мета.Розвивати у дітей витримку,вміння виконувати рухи за сигналом. Вправляти з біга з вивертання.Сприяти розвитку мовлення. Хто швидше зніме стрічку. Мета.Розвивати в дітях витримку,вміння діяти за сигналом. Діти вправляються зі швидкого бігу,стрибків.

    ОтветитьУдалить
  5. ВУСАТИЙ СОМ
    Мета:удосконалювати навички бігу,виховувати увагу,швидку реакцію на сигнал.
    Хід гри:На землі вихователь креслить лінію — це «берег»,з одного боку «суша»,з другого — «вода».За допомогою лічилки обирають ведучого — це «сом».«Сом» живе у воді на відстані 4–5 м від «берега».Решта гравців стоїть там же, але на відстані 1,5–2 м,повернувшись обличчям до «берега»,і вимовляють слова: Під камінням сом не спить,Сом вусами ворушить.Рибки,рибки,не чекайте,всі на берег випливайте!Після цих слів «рибки» тікають від «сома»,а він намагається їх зловити.«Сом» не повинен виходити за лінію «берега».Спіймані у «воді» «рибки» залишають гру.Гра повторюється.
    ПЛІТ
    Мета: удосконалювати навички ходьби та бігу;розвивати вміння узгоджувати свої рухи з рухами інших.
    Матеріал: музичний супровід — повільна і швидка музика.Хід гри: Гравці стоять шеренгами біля чотирьох стін майданчика,узявшись за руки.Починає звучати повільна музика,усі шеренги сходяться у центрі та кланяються одна одній.Потім звучить швидка музика,і всі діти починають танцювати.Щойно музика замовкає,усі учасники повинні повернутися на місця в свої шеренги.Шеренга,яка вишикується першою,виграє.

    ПТАХИ І ЗОЗУЛЯ
    Мета: удосконалювати навички бігу;розвивати спритність і швидкість.
    Хід гри: На одному боці майданчика діти креслять невеликі кола.Це — «гнізда птахів».Одна дитина — «зозуля»,вона стоїть осторонь і не має «гнізда».На слова вихователя: Птахи у справах полетіли і гнізда-хатки залишили! — діти вибігають із «гнізд» урозтіч.«Зозуля літає» разом із ними.З ними зозуленька літає,собі хатиноньку шукає!На слова: Птахи,довго не літайте.Свої гніздечка відшукайте! — діти біжать до своїх «гнізд»,а «зозуля» намагається швидко зайняти яке-небудь «гніздо».Дитина,яка залишилася без місця,стає «зозулею».
    Рекомендації до гри: Вихователеві необхідно стежити,щоб діти бігали всім майданчиком і не «літали» близько від «гнізд».

    ОСА
    Мета: удосконалювати навички бігу.Розвивати спритність і швидкість.
    Хід гри: У грі бере участь непарна кількість дітей.Той,хто залишився сам, — “оса”.Вона займає визначене місце.Пари розходяться,діти юрбою прибігають до оси й запитують:“Оса, оса, а чи ти дуже лиха?” Та відповідає: “Як ужалю, так знатимеш!Я не зла,не лиха,а кого хочу,того й зловлю”.Після цих слів оса ловить дітей,що біжать поодинці.В момент наближення оси гравці швидко об’єднуються в пари,а коли та віддаляється — розходяться,перебігають довільно.Той,кого впіймає оса,перебирає на себе цю роль.

    ЯСТРУБ
    Мета: удосконалювати навички бігу.Розвивати спритність і швидкість.
    Хід гри: Обирають “яструба”.Усі,крім яструба,утворюють колону,взявши один одного за пояс або за плечі.Перший запитує яструба: – Тобі кого треба? – Останнього. – То лови його!Яструб кидається до останнього гравця,який намагається втекти,біжучи уздовж колони,щоб стати попереду неї.Спійманий стає яструбом,а колишній яструб — першим у колоні.

    ОтветитьУдалить
  6. Рухлива гра Карусель (старша група)
    Завдання: Розвивати у дітей ритмічність рухів і вміння узгоджувати їх зі словами. Вправлятися з бігу, з ходьби по колу і з шикування в коло.

    Опис: Гравці утворюють коло. Вихователь дає дітям мотузку, кінці якої зв'язані. Діти, взявшись правою рукою за мотузку, повертаються ліворуч і промовляють вірша: «Ой веселі, ой веселі, закрутились каруселі. Кружляємо, кружляємо, біжим, біжим, звертаємо». Згідно тексту вірша діти йдуть вздовж кола, спочатку повільно, потім швидше, потім біжать. Під час бігу вихователь промовляє: «кру-жля-є-мо». Діти біжать двічі вздовж кола, вихователь змінює напрямок руху, кажучи: «Поворот». Гравці повертаються, швидко перехоплюючи шнур лівою рукою і біжать в інший бік. Потім вихователь продовжує разом з дітьми: «Тихо, тихо, не швидіть, карусель ви зупиніть. Раз, два, раз, два, ось і закінчилась гра!». Руху каруселі стає повільнішим. Після слів «ось і закінчилась гра» діти опускають мотузку на землю і розходяться.

    Правила: Займати місця на каруселі можна тільки за командою. Робити рухи треба згідно тексту, дотримуючись ритму.

    Варіанти: Кожен має зайняти своє місце. Шнур покласти на підлогу, бігаючи вздовж кола за ним.Тищенко Анна

    ОтветитьУдалить
  7. «Квач, бери стрічку!»

    У грі можуть брати участь кілька ведучих. Для гри необхідні різнокольорові стрічки з тканини або паперу. Кожний із гравців закладає свою стрічку за комір. У ведучих стрічки відсутні, тому їх завдання — наздогнати гравця, схопити його стрічку й закласти її собі за комір. Якщо це йому вдається, тоді він стає гравцем, а той, хто втратив стрічку,— ведучим.
    ВУСАТИЙ СОМ

    Мета: удосконалювати навички бігу; виховувати увагу, швид­ку реакцію на сигнал. Хід гри На землі вихователь креслить лінію — це «берег», з одного боку «суша», з другого — «вода». За допомогою лічилки обира­ють ведучого — це «сом». «Сом» живе у воді на відстані 4–5 м від «берега». Решта гравців стоїть там же, але на відстані 1,5–2 м, повернувшись обличчям до «берега», і вимовляють слова: Під камінням сом не спить, Сом вусами ворушить. Рибки, рибки, не чекайте, Всі на берег випливайте! Після цих слів «рибки» тікають від «сома», а він намагається їх зловити. «Сом» не повинен виходити за лінію «берега». Спій­мані у «воді» «рибки» залишають гру. Гра повторюється.Корякіна Юлія

    ОтветитьУдалить
  8. Рухлива гра «Хоровод»

    мета:   вчити дітей водити хоровод; вправляти в присіданні.

    Діти за вихователем проговорюють слова. Взявшись за руки, ходять по колу.

    Навколо трояндових кущів, серед трав і квітів

    Кружим, кружляємо хоровод, ох, веселий ми народ!

    До того ми закружляли, що на землю попадали.

    Бух!

    При проголошенні останньої фрази виконують присідання.

    Рухлива гра «Карусель»

    мета:   розвивати у дітей рівновагу в русі, навик бігу, підвищувати емоційний тонус.

    Опис.   Вихователь пропонує дітям покататися на каруселі. Тримає в руках обруч (перебуваючи в середині обруча) з прив'язаними до нього різнокольоровими стрічками. Діти беруться за стрічки, вихователь рухається з обручем. Діти йдуть, а потім біжать по колу. Вихователь каже:

    Ледве-ледве, ледве-ледве закрутилися каруселі,

    А потім, а потім все бігом, бігом, бігом!

    Тихіше, тихіше, не біжіть, карусель зупиніть,

    Раз і два, раз і два, ось і скінчилася гра!

    Діти зупиняються.

    Рухлива гра «Воробушки і автомобіль»
    мета: привчати дітей бігати в різних напрямках, що не наштовхуючись один на одного, починати рух і міняти його по сигналу вихователя, знаходити своє місце.

    Опис.   Діти - «горобці» сідають на лавку - «гніздечко». Вихователь зображує «автомобіль». Після слів вихователя: «Полетіли, воробушки, на доріжку» - діти піднімаються і бігають по майданчику, розмахуючи руками - «крильцями». За сигналом вихователя: «Автомобіль їде, летите, воробушки, в свої гніздечка!» - «автомобіль» виїжджає з «гаража», «горобці» відлітають в «гнізда» (сідають на лавки). «Автомобіль» повертається в «гараж».

    Рухлива гра «Раз, два, три - біжи!»

    мета:   тренувати дітей в умінні діяти за сигналом; розвивати швидкість бігу, злагодженість колективних дій.

    Опис.   Діти стоять біля вихователя і слухають, що він скаже. Якщо вихователь каже: «Раз, два, три, до дерева біжи», діти біжать до дерева і чекають вихователя. Якщо вихователь скаже: «Раз, два, три, до пісочниці біжи», діти біжать до пісочниці і чекають вихователя.

    Купрєйчик Майя



    ОтветитьУдалить
  9. ХИТРА ЛИСИЦЯ

    Мета: удосконалювати навички бігу; виховувати спостережли­вість та витримку. Хід гри Діти стоять у колі пліч-о-пліч, заклавши руки за спину. Ви­хователь проходить за колом і непомітно торкається кого-небудь із них. Дитина, якої торкнувся вихователь, стає «хитрою лисицею». Вихователь пропонує кому-небудь із дітей уважно подивитися на своїх товаришів, пошукати очима «хитру лисицю». Якщо дитина відразу не знайде, діти всі разом запитують: «Хитра лисице, де ти?» І пильно стежать за обличчям кожного, чи не викаже себе «хитра лисиця». Після трьох запитань ласиця відповідає: «Я тут!» і вбігає в коло, а діти швидко розбігаються, «Лисиця» їх ловить (торкається рукою). Коли буде спіймано 2–3 дітей, гра завершу­ється. Рекомендації до гри Якщо «лисиця» викаже себе раніше, ніж її запитають, діти обирають іншу «лисицю».

    ЧИЯ ЛАНКА ШВИДШЕ ЗБЕРЕТЬСЯ

    Мета: удосконалювати навички ходьби та бігу; виховувати увагу, пам’ять, організованість. Хід гри Діти шикуються у дві колони напроти вихователя. На умовний сигнал (свисток, змах прапорцем) або команду «Кроком руш!» діти ходять колонами одне за одним або в своїй колоні переши­ковуються у пари і ходять парами. На команду «Усі розійшлись!» вони розбігаються майданчиком (залою). На команду вихователя «Стій!» усі зупиняються і заплющують очі. Вихователь (змінюючи місце). Раз, два, три, швидко ши­куйтесь у колони біля мене! Виграє ланка (колона), яка швидше збереться. Гра повторю­ється. Рекомендації до гри Після кількох повторень гру можна ускладнити, об’єднавши дітей у 3–4 підгрупи. Кожна група шикується в колону по одному перед прапорцем свого кольору. За сигналом вихователя (свисток, удар у бубон) діти почина­ють ходити та бігати майданчиком (залою). Після команди «На місця!» діти повертаються до свого прапорця і стають біля нього в колону. Вихователь називає, яка підгрупа швидше повернулась 233 Рухливі ігри і вишикувалась у колону. Після 2–3 повторень вихователь дає ко­манду «Стій!» Діти зупиняються і заплющують очі, а вихователь у цей час змінює місця прапорців. Після команди «На місця!» діти розплющують очі та поспішають стати в колону проти свого прапорця. Виграють ті, хто першим став у колону.

    «Швидко візьми, швидко поклади»

    Для участі у грі слід добирати дітей приблизно однакових за силами. На одній стороні майданчика знаходяться 3–4 стільця, на кожному — по 2–3 брязкальця або невеликих кубики. На протилежному боці на відстані 5–6 м знаходяться 3–4 кошики. Діти за сигналом повинні взяти по одному предмету, бігом перенести його та покласти до кошика. Фізично міцним дітям можна додати ще один предмет або дещо (на 1–2 м) збільшити відстань для бігу.  

    ВЕСЕЛКА

    Мета: удосконалювати навички бігу; виховувати витримку, кмітливість.

    Хід гри

    За допомогою лічилки обирається «Веселка», який повертаєть­ся обличчям до гравців, піднімає руки в сторони (протягом усієї гри «Веселка» залишається на своєму місці). «Веселка» називає який-небудь колір. Гравці знаходять цей колір у себе в одязі або у кого-небудь із сусідів (можна триматися за одяг інших) і, торкаючись цього кольору, спокійно проходять під «Веселкою» (під його руками). Якщо у гравця відсутній по­трібний колір і немає можливості торкнутися названого кольору, він повинен швидко пробігти під «Веселкою». Якщо «Веселка» квацнув гравця, то він стає новим «Веселкою» і гра продовжу­ється.

    НЕ СПИ, НЕ ПОЗІХАЙ!

    Мета: виховувати увагу, кмітливість, швидку реакцію. Матеріал: довгий мотузок, кінці якого зв’язані між собою. Хід гри Обирається ведучий. Гравці утворюють коло, тримаючи мотуз­ку обома руками зверху. Ведучий ходить по колу, вимовляючи слова: «Не спи, не позіхай, руки швидко прибирай!» і намагається торкнутися рук одного з гравців. Завдання гравців: вчасно при­брати руки, відпустивши мотузку. Під час гри мотузка не повинна падати на землю, адже щойно відходить ведучий, гравець, якого він хотів квацнути, одразу ж бере мотузку. Той, кого ведучий торкнувся, міняється з ним ролям

    Купрєйчик Майя

    ОтветитьУдалить